Thursday 17 May 2012

::cinta jarak jauh:::

:: rindunya bila nda berjumpa
   menghitung hari utk bersama ::
:: tidak ku risau ,sbb sia percaya ::
       :: yg kau akan setia ::
::: semoga cinta kita untukNYA ::
KERANA DIA KEKAL SELAMANYA



::: cinta long distance ni agak mencabar juga :::
:: knpa?? ..
sbb xjmpa kowt heheheheheheeh~~
tp kan cinta jarak jauh ada baiknya :) .. ye lah jauh dari maksiat Yg pertama
yg kedua n seterusnya ntah lah sya pun xtw HAHAHAHAHHA .. <--- Da jadi sengal jap :)
 :: bnyk owg tnya mcm mna mw jaga hubungan jarak jauh .. so ni sia bg petua sikit .. yg sia kopi n pasta dr encik google .. apa2 pun yg penting dlm hubungan mesti saling percya!! .. tu kunci segala hubungan N sabar,.. jgn cepat melatah ..apa2 pun kena cool hehehehehe .. jgn trlebih cool sdh yew :P ..

Petua Hubungan Cinta Jarak Jauh
Cinta masih boleh dilaksanakan walaupun kekasih anda berjauhan atau bekerja di tempat yang jauh. Ini bererti anda harus melakukan segala sesuatu yang sedikit berbeza sehingga jarak tidak lagi menjadi masalah. Berikut adalah lima petua untuk mempertahankan hubungan ketika anda berdua terpisah oleh jarak:

1. Sentiasa menghubungi si dia
Kunci mempertahankan hubungan cinta jarak jauh adalah tetap mengadakan hubungan terus menerus. Chatting, saling sms, telefon atau email secara teratur adalah langkah yang dapat dilakukan sekalipun hanya untuk menceritakan hari-hari yang membosankan. Ini akan membuat anda merasa seperti anda sebahagian daripada hidup masing-masing sekalipun anda terpisah berbatu-batu.

2. Tunjukkan Betapa Anda Memberi Perhatian Kepadanya
Tunjukkan perhatian anda kepadanya meskipun anda berada jauh dari sisinya. Kirimkan dia e-card yang lucu , hangat dan menyentuh atau kirim dia buku yang selalu dia ingin membacanya. Ini akan menyentuhnya dan membiarkan dia tahu bahawa anda tengah memikirkannya.

3. Jangan Biarkan Perselisihan Faham
Selalu cari penyelesaian segera mungkin ketika anda berselisih kerana semakin lama dibiarkan, masalahnya akan semakin rumit. Jangan pernah menggantungkan pada masing-masing atau mengabaikan e-mailnya. Ketika Anda jauh, telefon dan e-mail menjadi pengerat buat Anda.

4. Bersemangat dan Lakukan Sesuatu Milik Anda
jangan mensia-siakan hidup hanya kerana dia berada di tempat yang jauh. Tetaplah pada kebiasaan harian atau mungkin lebih baik. Untuk semua kesempatan yang anda batalkan atau ketika memutuskan tidak punya waktu kerana dia, sekarang saatnya untuk melakukan semua itu.

5. Realistik
Jangan harap dunia akan berubah mengikut kehendak anda dan akhirnya bersatu kembali. Ada banyak hal yang perlu difahami. Ia telah berada di lingkungan yang berbeza sehingga fahamilah ia perlu waktu untuk beradapatasi kembali hidup di rumah bersama-sama. Sisihkan waktu dan saling berbicara apa yang tengah terjadi. Walaupun ini adalah cara sensitif untuk memahami kehidupan masing-masing

3 Comments:

At 18 May 2012 at 19:22 , Blogger Ct Mai said...

kalau berjauhan , kite tak tahu apa dia buat .. kan ? jadi kalau kite asyik percaya je dengan dia , tiba2 dia tipu kite ? macam mane pulak :D

 
At 21 May 2012 at 05:35 , Blogger Unknown said...

hehehehehe ~~
cik mieya .. awk n bf awk kena ada sifat setia lah :P .. bnyk2 berdoa smoga dia xtipu awak n awak pun xtipu dyew hehehehehehe :P ...
if dyew tipu awk .. ala xpew kumbang bukan seekor kan ,,, apapun yg terjadi ada hikmah disebalik smua tu :) .. siapa thu kan ... "doa adalah yg terbaik dlm smua hal " n berusaha utk mencapai nya :D

 
At 21 May 2012 at 07:19 , Blogger Ct Mai said...

walawee ! yee miss double . saya memang setia dengan relation saya .. dia pun sama . kami tak ada masalah . saya cume ckp pasal ex saya jee . sebiji mcm tu .

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home